Czy myślicie, że łatwo przekonać młodzież do jedzenia owoców i warzyw? Do unikania śmieciowych przekąsek? Do namówienia ich, aby przygotowali samodzielnie śniadaniówkę w domu?
Nie jest to łatwe.
Ale się da. W tym roku kampania Pora na pomidora obrała taki kierunek. Fundacja Szkoła na Widelcu ruszyła w Polskę, aby wśród gimnazjalistów promować polskie owoce i warzywa, aby pokazać, jak mogą być różnorodne i ciekawe oraz jak fajne rzeczy można z nich przyrządzić.
Co gotowaliśmy? Na przystawkę aromatyczna sałatka z kolorowych pomidorów i soczewicy oraz humusy z natką pietruszki i z burakiem. Na rozgrzanie w jesienne dni zupa z dyni i gruszki, a na deser budyń jaglany z jabłkami i śliwkami.
Wielu z uczniów pierwszy raz próbowało takich smaków. Wielu pierwszy raz zobaczyło też, podczas prezentacji pani dietetyk, jak wiele różnorodnych odmian warzyw i owoców kryją polskie ogrody i sady. (sprawdźcie czy Wasze dzieci wiedzą, jak wygląda seler naciowy 😉
Widać było jednak, że w klimacie wspólnego gotowania udało się ich przekonać do tego, że samodzielnie przygotowywane dania to radość. To jest niesamowite, jak gotowanie otwiera ludzi. Gotujcie z dziećmi – to działa.
Działania sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Więcej informacji na stronie internetowej kampanii oraz na profilu na Facebooku:
Zostaw odpowiedź