Ta książka to naprawdę hit (nie wiem czy już na listach sprzedaży, ale w mojej bibliotece na pewno)! Pokazywałam Wam różne nowości jesienne, ale mam wrażenie, że dzisiaj prezentowana publikacja przyda mi się najbardziej.

Autorką książki Słodkie i zdrowe, czyli desery które możesz jeść codziennie jest Monika Mrozowska, oprócz tego, że jest aktorką, jest ambasadorem zdrowego żywienia, szczególnie wśród dzieciaków, jest wegetarianką i ma trójkę dzieci (co dla mnie jest mocnym uwiarygodnieniem przepisów). Do tej pory napisała już, wraz z mężem Maciejem Szaciłło, książkę z przepisami dla dzieci Przemytnicy marchewki, groszku, soczewicy. Tym razem książka jest o słodyczach (i nie tylko dla dzieci)! Jak to możliwe, że ktoś, kto jest propagatorem zdrowego jedzenia pisze o słodyczach? Najcudowniejsze jest to, że właśnie zdrowe słodkości to całkiem realne dania i autorka to udowadnia. Ale to nie wszystko, w deserach znajdziecie coś super zdrowego, różnego rodzaju produkty z kategorii zwanej „superfood„.

Superprodukty, które są w słodkościach to: kasza jaglana, stewia, tapioka, jagody goji, jabłka, żurawina, siemię lniane, pestki dyni, mleko kokosowe, syrop z agawy, sezam, syrop klonowy, amarantus.

Receptury są często bajecznie proste więc deser macie w kilka minut (zrobiłyśmy w takim tempie budyń jaglany z jabłkami i mlekiem kokosowym – pychotka). I bardzo proszę wszystkich, którzy nie są na co dzień praktykami bardzo zdrowego jedzenia o nie przesądzanie, że to nie może być dobre i że dzieci tego nie zjedzą. Warto spróbować, bo może takie słodycze nie zawsze wyglądają klasycznie „deserowo”, ale smak jest! A powiem szczerze, że w porównaniu do poprzedniej książki Pani Moniki, w tej grafika i oprawa oraz zdjęcia i stylizacja potraw wykonane przez autorkę robią wrażenie. Jest smacznie, zdrowo i pięknie. A fajnie jest rozpieszczać siebie i rodzinę słodkościami, które mają w sobie jakieś wartości. Książka jest teraz w wielu sklepach w dobrej cenie – poniżej 30 zł. Fajne na prezent dla siebie, dzieci lub kogoś komu należy się coś słodkiego.

No to do dzieła. Napiszcie, co zdrowego słodkiego lubią Wasze dzieci? U nas daktyle, żurawina, kokosowy budyń jaglany, pieczone śliwki to hity jesieni.

Jeszcze nie przekonani? Zaglądnąć proszę :-).

Słodkie i Zdrowe (3) Słodkie i Zdrowe (4) Słodkie i Zdrowe (5) Słodkie i Zdrowe (6) Słodkie i Zdrowe (7) Słodkie i Zdrowe (8) Słodkie i Zdrowe (9) Słodkie i Zdrowe (10) Słodkie i Zdrowe (11) Słodkie i Zdrowe Mrozowska

 

Słodkie i zdrowe, czyli desery, które możesz jeść codziennie

Monika Mrozowska

Wydawnictwo Zwierciadło

Jedna odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany