Czy myślicie, że łatwo przekonać młodzież do jedzenia owoców i warzyw? Do unikania śmieciowych przekąsek? Do namówienia ich, aby przygotowali samodzielnie śniadaniówkę w domu?

Nie jest to łatwe.

Ale się da. W tym roku kampania Pora na pomidora obrała taki kierunek. Fundacja Szkoła na Widelcu ruszyła w Polskę, aby wśród gimnazjalistów promować polskie owoce i warzywa, aby pokazać, jak mogą być różnorodne i ciekawe oraz jak fajne rzeczy można z nich przyrządzić.

Co gotowaliśmy? Na przystawkę aromatyczna sałatka z kolorowych pomidorów i soczewicy oraz humusy z natką pietruszki i z burakiem. Na rozgrzanie w jesienne dni zupa z dyni i gruszki, a na deser budyń jaglany z jabłkami i śliwkami.

Wielu z uczniów pierwszy raz próbowało takich smaków. Wielu pierwszy raz zobaczyło też, podczas prezentacji pani dietetyk, jak wiele różnorodnych odmian warzyw i owoców kryją polskie ogrody i sady. (sprawdźcie czy Wasze dzieci wiedzą, jak wygląda seler naciowy ;-)

Widać było jednak, że w klimacie wspólnego gotowania udało się ich przekonać do tego, że samodzielnie przygotowywane dania to radość. To jest niesamowite, jak gotowanie otwiera ludzi. Gotujcie z dziećmi – to działa.

obraz-038

obraz-059 obraz-066 obraz-070 obraz-072  obraz-085obraz-136 obraz-092 obraz-093 obraz-098 obraz-100 obraz-103obraz-073 obraz-112 obraz-114 obraz-116 obraz-120 obraz-126 obraz-127 obraz-128 obraz-131  obraz-137 obraz-142obraz-058obraz-059 obraz-143

 

Działania sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.
Więcej informacji na stronie internetowej kampanii oraz na profilu na Facebooku:

www.poranapomidora.com

www.facebook.com/PoranaPomidora

logo-pnp

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany